Z techniky Pöttinger využívají na farmě v Němeticích od roku 2008 žací stroje NOVACAT 306 F alpha-motion a NOVADISC 730, obraceč HIT 810 N a od roku 2005 shrnovač EUROTOP 651. Dvě sezony má za sebou velkoobjemový vůz JUMBO 10010 L combiline vybavený automatickým broušením nožů AUTOCUT a vážícím zařízením. Za sezonu zvládnou tři seče na 115 ha, celkem je to 350 ha. Stejnou plochu dělá shrnovač, obraceč podle potřeby asi o třetinu méně. Obraceč a shrnovač pracují v agregaci s traktory Zetor s výkonem kolem 70 koní, žací kombinace dvou lišt s traktorem 160 koní. Hodinový průměr u sečení je 5 ha při pracovní rychlosti do 10 km v hodině, podle velikosti a tvaru pozemku. Pícniny sklízejí na farmě hlavně na senáž, na seno jen asi 20 až 30 ha jako doplněk, když má sklizená píce vyšší nebo nižší sušinu. Senážní žlab s kapacitou 900 tun naplní vůz JUMBO za pět dní, podle vzdálenosti sklízených pozemků.
„Nákupem vozu JUMBO 10010 L combiline jsme vyřešili ekonomiku sklizně objemných krmiv. Před ním jsme dělali kulaté balíky, cena fólie a nafty však neustále narůstá a další náklady představoval svoz a manipulace s balíky. Vůz přinesl velké úspory, dnes jsme na třetině spotřeby nafty oproti ukládání senáže do balíků. Loni jsme sklízeli hektar přibližně za 30 litrů nafty kompletně na celou linku. V minulosti nás stála jenom folie to, co dáváme nyní do nafty. S lisem a ukládáním do balíků byla spotřeba celé linky na hektar kolem 50 až 60 litrů nafty. O pořízení vozu JUMBO tedy jednoznačně rozhodlo výrazné urychlení sklizně a úspora nafty,“ uvedl František Mašlaň. Pokud jde o kvalitu objemného krmiva, farmář tvrdí, že podle vyhodnocených vzorků je jakost senáže stejně dobrá jako v balících a dojnicím vyhovuje i délka řezanky. Přitom sklizeň pícnin je nyní podstatně jednodušší, zvládnou ji ve třech lidech plus jeden pracovník na žlabu. Celkem na farmě pracuje osm lidí a všechno jsou rodinní příslušníci. „S velkoobjemovým vozem je sklizeň pícnin úplně někde jinde,“ říká syn David Mašlaň, který s vozem JUMBO pracuje. „Pícniny sklízíme v optimální zralosti, po nasečení jede podle potřeby obraceč, potom shrnovač a do 24 hodin je hmota pryč z pole. Sklizeň je rychlá a plynulá, vůz si perfektně poradí i na svahovitých pozemcích, kde je díky podvozku Tridem stabilní, dobře se přizpůsobuje povrchu pozemku a nedělá hluboké koleje. Nejdelší vzdálenost na pozemky máme 15 km, pracovní rychlost vozu v agregaci s traktorem 270 koní je kolem 10 až 12 km. Nože brousíme dvakrát za den a výborné je automatické broušení AUTOCUT, které je pohodlné a šetří čas.
Vůz odváží také silážní kukuřici do povrchového žlabu a dopravuje cukrovarnické řízky ze vzdálenosti přibližně 40 km, které uskladňujeme do vaků. Každou odvezenou fůru vážíme a evidujeme,“ pokračoval David Mašlaň a přidal několik konkrétních údajů o práci vozu JUMBO 10010 L combiline během minulé sezony: V první seči ze sklízené plochy 105 ha odvezl vůz během pěti dnů 900 tun píce na senáž při spotřebě 1 420 litrů nafty. Ve druhé seči odvezl za tři dny z 85 ha 22 fůr, což odpovídá 320 tunám senáže, při spotřebě 525 litrů nafty. Dalších 175 tun senáže, to je 13 fůr, odvezl vůz za dva dny ve službách. Sedm dní odvážel vůz z pole kukuřičnou siláž, celkem 701 tun, což odpovídá 35 fůrám. Stroje Pöttinger jsou podle Františka Mašlaně provozně spolehlivé. „Žací lišty pracují bez poruch a mají kvalitní řez. Používáme jen originální náhradní díly a v praxi je poznat, že jsou na jejich výrobu použity kvalitní materiály. Když nasadíme nové nože před sezonou, tak vydrží celou sezonu. Ani u obraceče a shrnovače jsme zatím nezaznamenali žádný problém. Vůz JUMBO je výborný a myslím, že bude sloužit ještě hodně sezon. Na to jsme ho koupili,“ dodal spokojeně farmář.